Tożsamość ekosystemu biznesu
Cena regularna:
45,00 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Spis treści
Autor: Sylwia Stańczyk
ISBN: 978-83-7695-724-1
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 252
Format: B5
Oprawa: Twarda
Wersja elektroniczna: IBUK
W monografii przyjęto założenie, że tożsamość ekosystemu biznesu jest kluczowa dla jego przeżycia i podjęto próbę konceptualizacji konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu. Wobec złożoności badanego konstruktu podstawowy problem badawczy sprowadzał się do wskazania użyteczności konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu w kontekście badań nad dynamiką, przeżyciem i granicami ekosystemu biznesu.
W podsumowaniu zaprezentowano najważniejsze ustalenia badawcze, implikacje dla praktyki gospodarczej oraz ograniczenia i kierunki przyszłych badań. Prawdziwe wyzwanie dla rozwoju prezentowanej koncepcji dostrzega się w makropoziomie analizy – sieci ekosystemów biznesu.
Wstęp 9
1. TOŻSAMOŚĆ W NAUKACH O ZARZĄDZANIU 19
1.1. Tożsamość organizacyjna – perspektywa wewnętrzna i zewnętrzna 20
1.2. Tożsamość organizacyjna a tożsamość korporacji 26
1.3. Operacjonalizacja tożsamości organizacyjnej 38
2. TEORETYCZNE PODSTAWY EKOSYSTEMU BIZNESU 63
2.1. Istota ekosystemu w biologii i w naukach o zarządzaniu 64
2.2. Cechy ekosystemu biznesu 70
2.3. Procesy w ekosystemie biznesu 93
3. KATEGORIE BADAWCZE KONSTRUKTU TOŻSAMOŚCI EKOSYSTEMU BIZNESU 109
3.1. Definicja tożsamości ekosystemu biznesu 110
3.2. Kierunki badań w obszarze tożsamości ekosystemu biznesu 118
3.3. Kategorie badawcze tożsamości ekosystemu biznesu 125
4. KONCEPCJA KONSTRUKTU TOŻSAMOŚCI EKOSYSTEMU BIZNESU W BADANIACH EGZEMPLIFIKACYJNYCH 141
4.1. Ramy koncepcyjne konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu 142
4.2. Badania egzemplifikacyjne – illustrative case study 144
4.3. Dyskusja w odniesieniu do wyników badań egzemplifikacyjnych 168
Podsumowanie 173
Załącznik 1. Przegląd badań empirycznych nad tożsamością na gruncie nauk o zarządzaniu 81
Załącznik 2. Struktura 201
Literatura 203
Spis rysunków 235
Spis tabel 237
Summary 239