Profesjonalne zarządzanie szkoleniami w organizacjach

Cena: 32,00 zł 32.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Katarzyna Piwowar-Sulej

ISBN: 978-83-7695-773-9

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 190

Format: B5

Oprawa: Miękka

Wersja elektroniczna: IBUK


W czasach ciągłych zmian potrzebni są ludzie, którzy będą potrafili  wykonywać  zadania i szybko przystosowywać się do zmiennych warunków. Nabywanie kompetencji potrzebnych  aktualnie i w przyszłości odbywa się w procesie rozwoju, którego podstawowym elementem jest szkolenie pracowników. Aby szkolenia przeniosły oczekiwane efekty, należy nimi odpowiednio zarządzać, spełniając  takie tradycyjne funkcje zarządzania, jak planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola. Monografia nie tylko zawiera  bogaty przegląd literatury, ale też prezentuje  zebrane w procesie badań empirycznych  wskazówki dla osób zarządzających szkoleniami (menedżerów i specjalistów HR) oraz realizatorów szkoleń (trenerów). Przedstawia także problemy i wyzwania, które mogą się stać podstawą prowadzenia dalszych badań w analizowanym obszarze.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1

Działalność szkoleniowa jako element zarządzania ludźmi 15

1.1. Procesowe i projektowe podejście do szkolenia personelu 16

1.2. Uwarunkowania działalności szkoleniowej ze szczególnym uwzględnieniem przepisów prawa 28

Rozdział 2

Planowanie przedsięwzięć szkoleniowych 39

Rozdział 3

Organizowanie szkoleń 47

3.1. Wiedza na temat metod szkoleniowych podstawą dokonania wyboru na etapie organizacji szkolenia54

3.1.1. Zasady prowadzenia wykładów i dyskusji oraz ich rodzaje 61

3.1.2. Metoda inscenizacji 69

3.1.3. Tworzenie i zastosowanie case study 70

3.1.4. Techniki heurystyczne jako sposób na aktywizację potencjału uczestników szkolenia.74

3.1.5. Gry symulacyjne w praktyce szkoleniowej oraz specyfika szkoleń outdoorowych79

3.1.6. Znaczenie coachingu i mentoringu w rozwoju zawodowym pracowników 83

3.2. Zasadność wykorzystania systemów informatycznych w szkoleniu personelu 91

Rozdział 4

Motywowanie uczestników szkoleń 97

4.1. Znajomość uwarunkowań skuteczności uczenia się jako fundament procesu motywowania do nauki 100

4.1.1. Elementy psychologii nauczania dorosłych i andragogiki 100

4.1.2. Istota i znaczenie procesu grupowego dla motywacji podczas szkolenia 119

4.2. Działania wzmacniające motywację osób szkolonych 129

4.2.1. Kreatywna adaptacja i wykorzystanie pomocy dydaktycznych 129

4.2.2. Zastosowanie grywalizacji w procesie szkoleniowym 133

Rozdział 5

Metody kontroli i ewaluacji szkoleń 141

5.1. Ewoluująca koncepcja D.L. Kirkpatricka 147

5.2. Ocena wpływu szkoleń na wyniki przedsiębiorstwa 155

Zakończenie 160

Studia przypadków 163

Literatura 174

Spis rysunków 188

Spis tabel 189

Summary 190

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl